العودة   منتدى أحلى حياة في طاعة الله > استمتع بحياتك > ZoOoOom على حياتنا :: القسم العام ::
التسجيل التعليمـــات اجعل كافة الأقسام مقروءة

ZoOoOom على حياتنا :: القسم العام :: تعالوا نقرب من مشاكلنا اليومية في الحياة ونعرفها ونفهمها ونحلها

قديم 09-13-2017, 07:59 PM   رقم المشاركة : 1
مصري بيحب ربنا
قلب ينبض

الصورة الرمزية مصري بيحب ربنا

اسم الدولة Egypt

مصري بيحب ربنا غير متواجد حالياً

مصري بيحب ربنا has a brilliant futureمصري بيحب ربنا has a brilliant futureمصري بيحب ربنا has a brilliant futureمصري بيحب ربنا has a brilliant futureمصري بيحب ربنا has a brilliant futureمصري بيحب ربنا has a brilliant futureمصري بيحب ربنا has a brilliant futureمصري بيحب ربنا has a brilliant futureمصري بيحب ربنا has a brilliant futureمصري بيحب ربنا has a brilliant futureمصري بيحب ربنا has a brilliant future

افتراضي مشكلتك إنك عايز كل حاجة

السلام عليكم و رحمة الله و بركاتة

من أكبر مشاكل الإنتكاس أو تأخير التوبة و مش بناخد بالنا منها

هي إنك عايز تاخد كل حاجة من غير ما تاخد بالك

لما بتقرب من ربنا بتعيش في راحة و طمأنينة و أمان و توفيق و سعادة في كل حاجة

وبعد شوية بتبدأ تفكر في شهواتك و غرائزك هي محتاجة ايه و ترضيها إزاي

فبتبدأ ترجع خطوة خطوة لأغاني و سجاير او علاقات مع الجنس الأخر و يبدأ التفريط لحد ما تقع

وتبدأ نفسك و شيطانك يبرروا أفعالك إن كل الناس بتعمل كدة

أو إن دي صغيرو عادي و هتوب و ترجع تاني

إنك هتستمتع شوية و ترجع تاني لربنا

بس إلي بيحصل إن الخنقة بتزيد و الحرمان بيزيد و تنغمس أكتر في مستنقع الشهوات و تبقي عامل زي العطشان الي بيشرب من البحر علي قد ما يقدر و لكنه بيعطش أكتر

فترجع لربنا تاني يومين تلاته و ترجع تقع تاني

و تفضل علي الحال ده سنين و انت لا إلي هؤلاء ولا إلي هؤلاء

ولا عارف توصل للذه العارفين و لا متعة العاصين الوهميه

أخي و أختي في الله

مش هتاخد كل حاجة

مش هتوصل إنك تستمتع بكل حاجة

ألا إن سلعة الله غاليه , ألا إن سلعة الله الجنة

لازم تعرف إن في تضحيات عشان توصل

لازم في معاك هتخوضها ولازم تنتصر فيها عشان توصل لطريق ربك إلي أنت طالبه و إلي فيه نجاتك و راحتك في الدنيا و الأخرة

و إعرف إن الموضوع يستاهل
ربنا ميرضاش إنك تعيش ذليل لشهوه أو معصية

عيش حر و قوي في طاعة الله

إنت محتاج الأمان دة و الراحة إلي في الطريق دة
محتاج تنام مستريح و محتاج متبقاش مشتت في حياتك

إفهم نفسك كويس و إعرف إنت عايز ايه عشان تقدر تقومها

مش غلط خالص إنك تجيب ورقة و قلم و تخطط و تكتب طريقك لربنا و تحاسب نفسك و تبقي شايف هدفك إلي هتحارب عشان توصله في زمن أصبحت فيه المعصية بلمسة علي موبايلك

ربنا يعينك و يعينا يارب
و يقبلنا علي ما كان منا

التوقيع

وَاصْبِرْ لِحُكْمِ رَبِّكَ فَإِنَّكَ بِأَعْيُنِنَا وَسَبِّحْ بِحَمْدِ رَبِّكَ حِينَ تَقُومُ

الَّذِي خَلَقَنِي فَهُوَ يَهْدِينِ , وَالَّذِي هُوَ يُطْعِمُنِي وَيَسْقِينِ , وَإِذَا مَرِضْتُ فَهُوَ يَشْفِينِ , وَالَّذِي يُمِيتُنِي ثُمَّ يُحْيِينِ , وَالَّذِي أَطْمَعُ أَن يَغْفِرَ لِي خَطِيئَتِي يَوْمَ الدِّينِ

ليس لي سواك يا الله
قديم 02-08-2019, 03:51 AM   رقم المشاركة : 2
فواز فواز
قلب جديد

اسم الدولة Egypt

فواز فواز غير متواجد حالياً

فواز فواز is infamous around these parts

افتراضي تركيب ايكيا الكويت

تركيب قاعات سبات ايكيا بالكويت
زهره العرب متخصصين في تركيب اثاث ايكيا بالكويت عزيزي الزبون مختلَف تفاصيل واسرار تركيب الأثاث بكافة انواع الموديلات والتصاميم نقدمها لأجل أن نحافظ علي عفشك عبر تركيبه وفكه مع المتخصصون تركيب اثاث ايكيا بالكرتون مع احسن فني تركيب اثاث ايكيا الكويت ستجده في زهرة العرب فني تركيب اثاث ايكيا بالكرتون ، فنحن نحرص طول الوقت على أن نقدم خدمة تليق بشركتنا وتعاون في ربح ثقتكم الغالية بنا فلا داعى للبحث عن خدمات المؤسسات الغير علم وتأكد أن خدماتنا سوف تنال أعجابكم من حيث الفك والتركيب والاهتمام والأسعار وغيرها فكن على ميعاد مع شركتنا لتركيب حجرات سبات ايكيا بالكويت هذه اللحظة تركيب اثاث ايكيا بالكرتون .ابي احد يركب اثاث ايكيا
تركيب اثاث ايكيا بالكرتون عزيزي الزبون يسعدنا ان نخدمكم بأحسن التخفيضات لكافة انواع الأثاث نقوم بفعل تركيب اثاث ايكيا الكويت باقوي تخفيضات فني تركيب اثاث ايكيا بالكرتون.

تركيب اثاث ايكيا الكويت تتمتع المؤسسة بمجموعة من المكونات الرئيسية التي جعلتها تأتي في صدارة المؤسسات العاملة في ميدان التركيب لغرف السبات فمن اهم المميزات التي تمتلكها المؤسسة التالي فني تركيب ايكيا الكويت :-

فني تركيب ايكيا الكويت لدينا الكثير من فني أيكيا متخصصين ذو خبرة هائلة في ميدان التركيب وعلى أدرك ودراية كافية بالخطوات التي تسبق عملية التركيب تركيب اثاث ايكيا بالكرتون .
تركيب اثاث ايكيا الكويت الاعتماد على أجدد الوسائل المتطورة المختصة المقدمة من نجار ايكيا والتي تعاون في تقصي أفضل نتيجة في إجراءات التركيب ، النجار المختص في تركيب ايكيا من احد مكونات الرئيسية في فوز ممارسات التركيب للأثاث وإضافة إلى ذلك إعطاء الاطمئنان لجميع عملائنا خلال التركيب تركيب اثاث ايكيا بالكرتون.
تركيب اثاث ايكيا يتم معنا على نحو ماهر ومتمرس ومتميز ابي احد يركب اثاث ايكيا

تركيب اثاث اييكا الكويت المراعاة بكافة أشكال العفش من فك وتركيب وتغليف والنقل إلى أي موضع ، فلدينا مختلَف القدرات للوصول إلى أي موضع في الكويت من اجل تلك الخطوة تركيب اثاث ايكيا بالكرتون